Audyt SEO i optymalizacja stron WWW

Początek procesu SEO i optymalizacji strony

Co to jest audyt SEO?

Audyt SEO to analiza widoczności projektu oraz osiąganych wyników w organicznych wynikach wyszukiwania. Jest to pierwszy dokument, który jest bazą wiedzy na temat wszystkich problemów występujących na stronie oraz pomysłów na ich rozwiązanie.

Audyt SEO strony wykonuję niezależnie od wielkości projektu: strona firmowa, sklep internetowy, blog firmowy. Skontaktuj się ze mną, opisz swoje problemy a dobiorę możliwie najlepszą strategię działania, aby Twoja strona / sklep / blog przyczyniła się do zwiększenia sprzedaży.

Audyt SEO to zestawienie rekomendacji popartych analizą techniczną i treściową, których głównym celem jest poprawa pozycji strony w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwarek Internetowych i podnieść ruch na stronie. 

Audyt SEO składa się z trzech części:

Audyt SEO techniczny (SEO Techniczne) –  ta część obejmuje dokładne sprawdzenie struktury strony, technicznych aspektów działania strony (wykorzystanie JS), ładowanie treści, wykorzystane protokoły, dodatkowe mechanizmy, które mogą wpłynąć na czas ładowania strony. Ta część audytu zawiera informacje, co w danym obszarze należy zmienić, aby osiągnąć lepszy wynik (łącznie z przekazaniem dobrych praktyk budowania kolejnych podstron strony).

Audyt SEO treściowy – obejmuje dokładne sprawdzenie wszystkich treści zawartych na stronie. Przygotowanie rekomendacji treściowej zawsze jest poparte dokładną analizą słów kluczowych oraz dopasowaniem stylu wypowiedzi do grupy docelowej klienta. Tylko dokładny brief SEO pozwoli na przygotowanie treści odpowiadającej potrzebom i oczekiwaniom klienta.

Audyt SEO linków – obejmuje dokładną analizę linków prowadzących do domeny klienta. Nie każdy link jest dobry i tylko doświadczony specjalista SEO pomoże zdiagnozować problemy w obrębie linkowania zewnętrznego. Dokładna ocena, wykorzystanie dedykowanych narzędzi oraz lata doświadczeń pozwalają na trafną i dokładną ocenę linków oraz wybrania tylko tych, które bardziej szkodzą niż pomagają.

Korzyści z przeprowadzenia audytu i optymalizacji SEO

Komputer z efektami audytu seo i optymalizacji - fullstackseo.pl

Potrzebujesz skutecznego audytu SEO i optymalizacji?

Skontaktuj się ze mną

Co zawiera i na czym polega audyt SEO?

Audyt SEO zawiera pełne rekomendacje techniczne i treściowe dotyczące rekomendowanych zmian na stronie. W zależności od audytowanej strony, dokument audytu SEO może mieć od 20 do nawet 100 stron merytorycznych rekomendacji. Informacje zawarte w audycie SEO odnoszą się do każdego znaczącego elementu strony: od MENU aż po stopkę (z uwzględnieniem technicznych aspektów stron WWW). Po otrzymaniu audytu SEO właściciel / osoba zarządzająca stronę będzie w stanie wprowadzić zmiany audytowe samodzielnie lub zlecić je do wdrożenia (zajmuję się również wdrożeniem).

Po co przeprowadzać audyt SEO?

Celem przeprowadzenia audytu SEO jest zdiagnozowanie wszystkich błędów, przeszkód, które negatywnie wpływają na pozycjonowanie strony w wynikach wyszukiwania. Jeżeli Twoja strona pomimo pozycjonowania nie jest wysoko w wynikach wyszukiwania to musisz wykonać audyt SEO. Zdiagnozowanie błędów technicznych, wskazanie nisz tematycznych oraz błędnie napisanych treści to jedne z elementów audytu SEO. Małe jak i rozbudowane serwisy potrzebują odpowiedniej optymalizacji, aby pozyskiwały dużo wartościowego ruchu organicznego. 

Wykres przedstawiający efekty audytu SEO i wdrożenia - fullstackseo.pl
Widok z Google Search Console pokazujący efekty wdrożenia audytu SEO w serwisie.

Audyt SEO Techniczny – przygotowanie strony dla robotów wyszukiwarek internetowych

Roboty indeksujące wyszukiwarek internetowych przede wszystkim zwracają uwagę na aspekty techniczne działania stron i sklepów WWW. Prawidłowa struktura kodu strony jest jednym z kluczowych czynników rankingowych, dlatego optymalizacja techniczna strony jest bardzo ważna. Techniczny audyt SEO  pokazuje wszelkie błędy techniczne, które zostały niesprawdzone na etapie planowania i wykonywania strony lub sklepu WWW. Na etapie technicznego audytu SEO wykonywane jest sprawdzenie elementów:

  • statusy odpowiedzi serwera,
  • struktura budowy adresów URL,
  • nawigacja i struktura serwisu,
  • crawlowanie, indeksowanie i renderowanie strony,
  • poprawność pliku sitemap.xml,
  • wykorzystanie danych strukturalnych
  • oraz wiele innych elementów.

 

Prawidłowe zdiagnozowanie problemów technicznych występujących w projekcie, to połowa sukcesu. 

Audyt SEO i co dalej?

Każdy projekt powinien rozpocząć się od przeprowadzenia dokładnego audytu SEO. Tylko dzięki temu mamy możliwość poznania wszelkich bolączek strony. Po przeprowadzeniu audytu należy bezwzględnie wprowadzić wszystkie rekomendowane zmiany tak, aby roboty indeksujące w lepszy sposób “odbierały naszą stronę” oraz treści, które się na niej znajdują. Przeprowadzenie audytu i jego wprowadzenie to pierwszy etap procesu SEO prowadzonego projektu. Audyt SEO można kupić, jako jednorazową usługę. Wykonuję również audyt sklepu  internetowego oraz audyt wizytówki Google. Wykonanie audytu pozwala ocenić aktualne wyniki osiągane przez stronę, sklep lub wizytówkę i dobrać odpowiednie rozwiązania, które pomogą w poprawieniu wyników.

Ile trwa przygotowanie audytu SEO?

Czas przygotowania audytu SEO jest wyliczany indywidualnie do projektu. Każdy projekt sprawdzany jest pod kątem indywidualnych zmian, które można wykonać na stronie. Zazwyczaj przygotowanie audytu SEO trwa od 10 do 35 dni roboczych (w zależności od wielkości audytowanego projektu). 

Oferuję również wykonanie audytu wizytówki Google, dzięki czemu dowiesz się, dlaczego Twoja wizytówka nie jest wysoko w lokalnych wynikach wyszukiwania.

Jakie narzędzia wykorzystywane są w trakcie przygotowania audytu SEO?

Do przygotowania audytu SEO wykorzystywane są różne narzędzia, które w jak największym stopniu mają sprawdzić stronę pod kątem występowania na niej błędów lub nieoptymalnych rozwiązań. Staram się wykorzystywać jak najwięcej narzędzi SEO, które dokładnie sprawdzą stronę i pozwolą na wyciągnięcie trafnych wniosków z osiągniętych wyników. Narzędzia, z których korzystam:

  • Ahrefs
  • SENUTO
  • Google Search Console
  • Google Analytics
  • Bing Webmaster Tools
  • SEMRush
  • Sitebulb
  • Screaming Frog
  • oraz inne.

Czy i kiedy sprawdzane jest wdrożenie audytu SEO?

W ramach pracy po wykonaniu audytu seo, sprawdzane jest jego wdrożenie. Termin wykonania sprawdzenia jest wyznaczany przez klienta i nie trwa dłużej niż 3 dni robocze. Tylko prawidłowe wdrożenie rekomendacji audytu seo pozwala na osiągnięcie wysokich wyników w wynikach wyszukiwania.

Potrzebujesz skutecznego audytu SEO i optymalizacji?

Skontaktuj się ze mną