Pozycjonowanie sklepu internetowego jest ważnym elementem prowadzenia działalności biznesowej w sieci. Głównym celem prowadzenia działań jest poprawienie widoczności sklepu www w wynikach wyszukiwania Google, Bing oraz innych wyszukiwarkach. Prowadzenie kampanii SEO dla e-commarce przekłada się na większą ilość odwiedzin potencjalnych klientów oraz sprzedaż internetową.
Dzięki skutecznemu pozycjonowaniu sklepu internetowego można dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców, nawet jeśli sklep oferuje niszowe produkty. Wyszukiwarki są pierwszym miejscem, do którego zwracają się użytkownicy szukając określonych produktów, dlatego warto zadbać o to, aby sklep WWW był dobrze widoczny w wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie sklepu internetowego to proces SEO, na który składa się szereg aktywności w tym linkbuilding, content marketing, techniczne SEO oraz User Experience. Optymalizacja obejmuje również m.in. zmiany w strukturze i treści stron, weryfikację linków przychodzących z innych witryn czy promowanie sklepu w mediach społecznościowych.
Prowadzenie skutecznych dzialań marketingowych dla sklepu internetowego niesie za sobą szereg korzyści dla inwestora. Prawidłowo poprowadzona strategia SEO dla sklepu internetowego pozwala na:
Pozycjonowanie sklepu internetowego pozwala na zwiększenie liczby odwiedzin na stronie, co przekłada się na większą liczbę potencjalnych klientów.
Dzięki pozycjonowaniu sklep internetowy pojawia się wyżej w wynikach wyszukiwania, co zwiększa jego widoczność i ułatwia znalezienie go przez potencjalnych klientów.
Pozycjonowanie sklepu internetowego pozwala na dotarcie do odpowiedniej grupy docelowej, co zwiększa szansę na zamówienie produktów lub usług.
Pozycjonowanie sklepu internetowego jest tańsze niż tradycyjne formy reklamy, a przy tym jest bardziej skuteczne.
Skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego przyciąga nowych klientów i zwiększa sprzedaż.
Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania daje potencjalnym klientom poczucie, że sklep jest godny zaufania.
Realizacja skutecznych działań SEO dla sklepu internetowego jest realizowana oparciu o 3 segmenty – techniczna optymalizacja, budowa i struktura treści produktowych, wartościowe linki. Z racji wielkości tego typu stron, wymagane jest duże doświadczenie specjalisty w optymalizacji skryptów e-commarce.
W codziennej pracy z optymalizacją sklepów internetowych optymalizuję najbardziej popularne skrypty e-commarce: woocommerce, shopify, prestashop, Magento, Shopper, IdoSell.
Skuteczna promocja sklepu internetowego w sieci to jeden z filarów skutecznej strategii działań marketingowy. Sklep internetowy warto pozycjonować bo:
Koszt pozycjonowania sklepu internetowego jest uzależniony od wielu czynników. Przede wszystkim ważnym aspektem jest to, czy sklep internetowy był już pozycjonowaniu i jakie to przyniosło efekty. Kluczowym aspektem jest to, czy był przeprowadzany audyt seo sklepu internetowego i czy został o wdrożony. W zależności od branży, historii domeny i skuteczności wprowadzanych zmian ceny pozycjonowania sklepu internetowego rozpoczynają się od 1250 zł netto. Górnej granicy ceny nie ma – sky ist the limit.
Efekty pozycjonowania sklepu internetowego są uzależnione od strategii, która została wprowdzona. Efekty mogą być widoczne już po kilku tygodniach – wszystko zależy od szybkości wprowadzanych rekomendacji SEO.